آیا بیماری کرونا با داروی کاهش کلسترول به زودی ناپدید خواهد شد؟

0

در حالی که متخصصان جهان برای پیدا کردن درمانی یا واکسنی برای معالجه بیماری کرونا که جان هزاران انسان را گرفته و میلیون‌ها نفر را مبتلا کرده، با همدیگر برای کشف چیز جدیدی درباره این بیماری همه‌گیر به رقابت نشسته‌اند، دانشمندان ایالات متحده آمریکا اخیر در تحقیقاتی جدید به این نتیجه رسیدند که داروی کاهش کلسترول برای تبدیل Covid 19 به بیماری ضعیف مانند سرماخوردگی قابل درمان و کنترل، نتایح مطلوبی داده است.

محققان مرکز پزشکی «Mount Sinai» در نیویورک در باره اینکه چگونه ویروس را از مواد مغذی لازم برای زنده ماندن محروم کنند، تحقیقاتی به عمل آوردند و به این نتیجه رسیدند، که چربی‌های موجود در سلول‌های ریه یکی از مؤلفه‌های مهم برای تکثیر ویروس کرونا است بنابراین محروم کردن ویروس از این چربی‌های مغذی او به معنای تضعیف او و در نهایت کنترل و تبدیل آن به بیماری ضعیف است .

دانششمندان می‌گویند در تحقیقات خود دریافتند که می‌توانند با تضعیف ویروس کرونا آن را شبیه به بیماری سرماخوردگی عادی و قابل علاج تبدیل کنند. محققان همچنین تأكید كردند كه اگر یافته‌های آنها با مطالعات بالینی مطابقت کند، این نوع درمان می‌تواند شدت تکثر ویروس‌های کرونا را كاهش دهد. آنها بر اساس این دادهای جدید، اکنون داروهایی را بررسی می‌کنند كه می‌توانند مانع تکثیر ویروس در ریه‌ها شود.

محققان آمریکایی در این تحقیق دریافتند كه یكی از داروهای كاهش دهنده كلسترول نتایج امیدوار كننده‌ای را نشان داده است، این دارو به سلول‌های ریه اجازه می‌دهد چربی‌ها را بسوزانند و از این طریق كرونا ویروس را از شرایط لازم برای زنده ماندن محروم می‌کنند.

طبق تحقیقات دانشمندان پس از گذشت ۵ روز از درمان دارویی، آزمایش‌ها نشان داد که ویروس کرونا تقریبا به کلی از بین رفته است.

در همین حال یک پژوهش علمی دیگری که این هفته توسط دانشگاه کمبریج پرس منتشر شد، نشان داد که از هر چهار مورد مرگ کرونا در چین سه مورد از آنها از شرایط بغرنج سلامتی رنج می‌بردند.

طبق این پژوهش بیش از ۴۰ درصد از بیماران از فشار خون بالا و بیش از یک چهارم آنها از بیماری‌های قلبی رنج می‌بردند.

دانشمندان اما امیدوارند که از طریق آزمایش‌های بالینی، داروی درمان کلسترول برای مبارزه با Covid 19 بتواند نوید‌بخش باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *