میرسلیم می‌گوید مدارکی را علیه قالیباف به قوه قضائیه داده است

0

مصطفی میرسلیم، نماینده مجلس شورای اسلامی گفته است که مدارک مربوط به “رشوه ۶۵ میلیارد تومانی” که مربوط به دوره تصدی محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران می شود را به قوه قضائیه تحویل داده است.

آقای قالیباف هم اکنون رئیس مجلس شورای اسلامی است اما تا پیش از آن به مدت ۱۲ سال شهردار تهران بود.

آقای میرسلیم به خبرگزاری برنا گفته است: “وقتی تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در مجلس دهم رای نمی‌آورد شهردار وقت از اینکه چنین موضوعی رای نیاورده، تشکر می‌کند. موضوع تحقیق و تفحص مسئله‌ای نیست که از انجام شدنش ناراحت و یا از انجام نشدنش خوشحالی صورت گیرد. باید طبق بررسی مشخص شود که چه خدمات شایسته‌ای صورت گرفته است”.

مصطفی میرسلیم گفته “طبق اسنادی که دارم نشان می‌دهد رایزنی‌هایی پشت پرده صورت گرفته که این تحقیق و تفحص، انجام نشود و رد شود”.

در اسفند ۱۳۹۵ در دوره دهم مجلس شورای اسلامی طرح تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران در واگذاری املاک و پروژه‌ها به اشخاص حقیقی و حقوقی مطرح شد اما نمایندگان به آن رای ندادند. پس از رد شدن این طرح، محمدباقر قالیباف در پیامی از نمایندگان تشکر کرده بود.

محمود صادقی، نماینده وقت مجلس، در اعتراض به این تصمیم گفته بود که “گزارش‌هایی در دست است که نشان می‌دهد تهران به صورت غیرقانونی در حال فروخته شدن از سوی شهرداری است تا درآمدهایی کسب شود.”

آقای صادقی گفته بود که در مورد موضوع واگذاری املاک، شهرداری تهران ابتدا این موضوع را انکار می‌کرد، اما با فشار قوه قضائیه، اکثر موارد واگذاری را تأیید کرد.

پیش از این گزارش شده بود که سازمان بازرسی کل کشور در نامه ای به شهرداری و شورای شهر تهران نوشته که شهرداری بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع زمین، خانه ویلایی و آپارتمان به ارزش ۲ هزار و ۲۰۰ میلیون تومان به صد شخص حقوقی و صد و پنجاه شخص حقیقی واگذار کرده است.

در واکنش به این گزارش، یکی از اعضای شورای شهر تهران گفته بود که رئیس شورای شهر گزارش سازمان بازرسی را در اختیار اعضای شورا قرار نداده و افزود که “هرنوع واگذاری به ویژه آنکه واگذاری به اعضای شورای شهر باشد قطع به یقین تخلف محسوب می شود و صد در صد غیرقانونی است”.

دادستان کل در ایران نیز در یک مصاحبه تلویزیونی درباره پرونده واگذاری املاک شهرداری از “تخلف قطعی” در این نهاد خبر داد و گفت که در مجموع، ۴۵ نفر “خارج از ضابطه قانونی” از شهرداری ملک گرفته اند که باید این املاک بازگرانده شود.

در سال ۱۳۹۶ محمدعلی نجفی شهردار وقت تهران در گزارشی اعلام کرد که بخشی از تخلفات شهرداری در دوره تصدی محمدباقر قالیباف به قوه قضائیه ایران ارائه شده است.

آقای نجفی در گزارشی به شورای شهر هم گفته بود که در زمان انتخابات ریاست جمهوری امسال، شهرداری دو قرارداد با نیروی انتظامی امضا کرده و در مجموع یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پول پرداخت شده است در حالی که فقط حدود ۱۷۳ میلیون تومان آن به این شرکت‌ها رسیده و بقیه برای هزینه انتخابات به حساب یکی از معاونان شهرداری تهران بازگشته است”.

منظور از معاون آقای قالیباف، عیسی شریفی بود که در حال حاضر در بازداشت قوه قضائیه است. قوه قضائیه ابتدا اتهام رسمی او را “پرونده شهرداری تهران” عنوان کرد. یکی از اتهاماتی که علیه آقای شریفی مطرح شده، “جاسوسی” است اما به طور رسمی درباره آن اطلاع رسانی نشده است.

محمدعلی نجفی مدت کوتاهی پس از طرح اتهامات علیه محمدباقر قالیباف در جریان حضور در مراسمی که در آن دختران خردسال در حال رقص گزارش شدند، از سمت خود کناره گیری کرد. وی در حال حاضر به اتهام قتل همسرش به ضرب گلوله، در زندان است.

آقای قالیباف همزمان با پایان دوره ۱۲ ساله تصدی‌اش در شهرداری تهران با حکم آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام درآمد. او در سال های گذشته فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران و فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *