پرزیدنت ترامپ: آمریکا در حال ثبت یک رکورد در تولید واکسن است

0

President Donald Trump wears a face mask as he participates in a tour of Bioprocess Innovation Center at Fujifilm Diosynth Biotechnologies, Monday, July 27, 2020, in Morrisville, N.C. (AP Photo/Evan Vucci)

رئیس جمهوری آمریکا پس از بازدید از تاسیسات بایوتکنولوژی در کارولینا شمالی با اشاره به ورود موسسه مودرنا به فاز سوم تولید واکسن کرونا گفت که این فاز، مرحله آخر قبل از تایید نهایی است.

او توضیح داد که رسیدن به این مرحله، یک پیشرفت بسیار بزرگ و یک رکورد در تولید واکسن در جهان است. پرزیدنت ترامپ با اشاره به سرمایه گذاری دولت در تولید واکسن تاکید کرد که در روز اول تایید واکسن ویروس کرونا، این واکسن در دسترس مردم آمریکا قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین با اشاره به سرمایه گذاری دولت، گفت که تولید داروی درمان مبتلایان به ویروس کرونا نیز مانند روند تولید واکسن سریعتر از پیش بینی ها پیشرفت کرده است و در مرحله نهایی قرار دارد.

او اضافه کرد که امروز، میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به این ویروس در آمریکا ۸۰ درصد نسبت به ماههای آغازین، کاهش داشته است.

پرزیدنت ترامپ تاکید کرد که وضعیت اقتصاد رو به بهبود است و پیشنهاد کرد که فرمانداران ایالت هایی که هنوز اقدام به بازگشایی نکرده اند، این کار را انجام دهند.

شرکت بیوتکنولوژی «مودرنا» مستقر در ایالت ماساچوست، فاز سوم آزمایشهای بالینی بر روی واکسن آزمایشی خود را از امروز آغاز کرد. این آزمایشها قرار است بر روی ۳۰ هزار نفر انجام شود. این واکسن توسط شرکت «مودرنا» و «انستیتوی ملی بهداشت آمریکا» طراحی شده است. 

«مودرنا» روز یکشنبه اعلام کرد که ۴۷۲ میلیون دلار دیگر از «مؤسسه تحقیقات و توسعه پیشرفته زیست‌پزشکی» که زیرمجموعه وزارت بهداشت آمریکا است برای پیشبرد این فاز از آزمایشها دریافت کرده است که کل مبلغ دریافتی این شرکت را به ۹۵۵ میلیون دلار می‌رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *