نماینده آمریکا در سازمان ملل: ما باید از جهان در برابر رژیم یاغی ایران محافظت کنیم

0

U.S. Ambassador to the U.N. Kelly Craft attends a luncheon with President Donald Trump and members of the United Nations Security Council in the Cabinet Room at the White House in Washington, Thursday, Dec. 5, 2019. (AP Photo/Andrew Harnik)

کلی کرفت، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، در مصاحبه با مرکز بین‌المللی «مِریدیَن» و در پاسخ به پرسشی درباره تلاش ایالات متحده برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران گفت، جمهوری اسلامی یک رژیم یاغی است که دستش به خود آلوده است و «ما باید از جهان در برابر آن محافظت کنیم.»

وی در این مصاحبه ویدئویی که روز پنجشنبه ۹ مرداد انجام شد گفت: «واضح است که رژیم ایران به ظالمانه‌ترین شکل با مردم [ایران] برخورد می‌کند. این یک رژیم یاغی است، رژیمی است که شورشیان حوثی در یمن را سر پا نگه می دارد، در سوریه، لبنان، لیبی و جاهای دیگر دخالت می‌کند.»

خانم کرفت گفت، «ما باید درخواست کنیم که این تحریم‌های تسلیحاتی در هجدهم اکتبر تمدید شوند؛ چرا که […] آنها از قوانین پیروی نمی‌کنند، برجام را هم نقض کرده‌اند. نوزدهم اکتبر بیدار می‌شوید و می‌دانید به آنها از روسیه، از چین، اسلحه فروخته می‌شود. و بعد آنها می‌توانند آن سلاح‌ها را به عوامل نیابتی خود بدهند.»

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: «ما نمی‌‌توانیم اجازه دهیم چنین اتفاقی رخ دهد. ما اجازه نخواهیم داد که رخ دهد. برای همین ترجیح ما این است که [تحریم تسلیحاتی] ایران تمدید شود و از همه ابزارهایی که در اختیار داریم برای تحقق آن استفاده خواهیم کرد.»

کلی کرفت گفت: «[با این کار] ما نه تنها از مردم آمریکا، بلکه از مردم خاورمیانه و سراسر جهان محافظت می‌کنیم. زیرا دستان این رژیم به خون آلوده است و آنها به خونریزی و کشتار در کشورشان و هر جای دیگری دامن می‌زنند، و ما باید از جهان محافظت کنیم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *